Outsourcing IT – szkolenia i audyt

Oprogramowanie, sprzęt, bezpieczeństwo, certyfikacje, fachowe wykonawstwo to tylko cześć zadań, jakich podejmuje się obsługa informatyczna. Wśród najpopularniejszych usług tego typu znajdziemy przede wszystkim bezpieczeństwo danych, ale także inne, z których równie chętnie korzystają zarówno rodzime, jak i zagraniczne firmy.

Zwykłe codzienne zadania w firmie outsourcingowej to rozwiązywanie cudzych problemów oraz wszelkiego rodzaju aktualizacje oprogramowania, naprawy sprzętu, prace konserwacyjne, ale także inne, od których często zależy całkowita jakość usługi. Obsługa informatyczna równie często bowiem zajmuje się audytem czy przeprowadzaniem regularnych szkoleń.

Szkolenia są niezbędne, gdy przychodzi do kolejnych aktualizacji oprogramowania czy narzędzi zwiększających bezpieczeństwo u kontrahentów. Często przeprowadzane są we własnych  salach konferencyjnych, ale zdarzają się także wyjazdy do zleceniodawców. Ich cel jest jasny. W jak najprostszy sposób objaśnić nowe rozwiązania w oprogramowaniu oraz pokazać, w jaki sposób bezpiecznie pracować w sieci wewnętrznej i zewnętrznej.

Oczywiście zakres kursów szkoleniowych zależy od zakresu współpracy z daną firmą. Jedne z nich interesuje dedykowane oprogramowanie, inne bezpieczeństwo danych, a kolejne zainteresowane są nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa korespondencji czy nawet podpisów elektronicznych. Wiedza o nich nie bierze się znikąd. Konieczne są więc szkolenia, które w najlepszym wypadku przeprowadzane są przez pracowników obsługi informatycznej, a nie przez zatrudnionych przez nią podwykonawców.

Obsługa informatyczna to także audyt zwiększający bezpieczeństwo przed atakami cyberprzestępców. Zajmujący się zarówno wykrywaniem, jak i zapobieganiem wszelkiego rodzaju atakom. Audyt bezpieczeństwa powinien być przeprowadzany regularnie i wyłącznie przez specjalistów z dziedziny IT. Współpraca w jego ramach zwiększa bezpieczeństwo firmy, danych i jej zasobów w postaci wartości intelektualnej czy choćby danych kontaktowych klientów.

Obsługa informatyczna to coś więcej niż tylko oprogramowanie, sprzęt i bezpieczeństwo. To także ludzie i ich umiejętności oraz stałe i systematyczne sprawdzanie zabezpieczeń. Audyt i szkolenia przydają się na równi z aktualnym i nowoczesnym oprogramowaniem. Fachowe wykonawstwo w tym zakresie jest gwarantowane przez Outsourcing IT, przez firmy z wieloletnim doświadczeniem, wielokrotnie certyfikowane i polecane przez większe korporacje.

Dodaj komentarz